VIP på Vatra

Lör 31 mars

Slutet på arbetsveckan och början på helgen kunde inte ha blivit bättre! Förutom inflyttningsfest hos Sandra så hade Mats varit schysst och fixat Vip-bord åt oss på Vatra, en klubb här i Skövde (http://www.vatra.se/). Kvällen höll en skön nivå rätt igenom, alla var glada, lyckliga och småberusade =) Vi blev ett ganska stort sällskap som gav oss ut på stan, jag tror att det är första gången som vi alla har gått ut tillsammans på en klubb. I vanliga fall brukar de flesta bara vilja gå till kåren. Inga skandaler förutom att några onämnda kanske blev lite väl i gasen ^_^ Kan bli så när man hugger hårt in på helröret ;)

Men det var fredagen! Idag är det lördag och den har hittills varit minst lika bra! Lite purken var jag på morgonen eftersom min granne fick för sig att ha rave-fest vid niotiden... Där gick min sovmorgon =)
Jag och Nicklas hade pratat kvällen innan att köra en Billinge Mountain och bege oss upp till fisksjön för lite grillning och förtäring av folköl. Den planen gick förstås i kras eftersom Nicky visade sig vara lite klen efter Vatrakvällen =) Istället gick jag och tränade med Jonas och efter det låg jag och lapade sol i gräset under ett träd medans jag läste en bok. Det var så himla varmt och skönt idag! Helt otroligt. Såg både Tusselago och fjärilar. Jag blev nästan uppäten av en galen humla också men dom är så flummiga så det gjorde inte så mkt =)

Efter det bar det av till bataljonsgården för att grilla lite med dom andra. Eftersom jag är en fattig liten pojk blev det grillkorv med räksallad. Jag tror att jag åt för mycket och att det nu pulserar räksallad i mina ådror...

Det pratas om att gå ut ikväll igen, men eftersom jag varit ute redan två kvällar den här veckan så blir det nog bara mjukisbyxor och tv-spel ikväll. Pratade lite med Stina som berättade att hon skulle äta middag med Tessan, Mange och Per hemma i sthlm, det hade jag också velat vara med på =) Men jag får vänta till torsdag innan jag får tillfälle till det. Ser verkligen fram emot att komma upp och träffa vännerna på hemmaplan!

Nu ska jag nog spela en stund till... Sen får vi se vad som hittas på ;)

Vilken Tisdag!

Ons 28 mars

Tillbaka på kontoret igen och den här gången stannar jag ända fram till sommaren! Jäkligt kul att vara tillbaka! Jag har haft lite svårt att komma in i jobbet dom senaste dagarna men det blir lättare med tiden.Allt har bara strulat sig för mig hittills, datorer tycker inte om mig!

På tisdagskvällen hade jag tänkt mig att komma hem, diska och bara lulla runt i mina mjukisbyxor men kvällen hade en helt annan plan för mig! Niklas visade prov på stor givmildhet och bjöd in mig till taco-middag hos honom, detta skulle ske vid nio vilket skulle ge mig gott om tid för att hinna diska allt som var kvar sen i lördags (...ja jag vet att jag är lat...) men så blev icke fallet!

När jag väl stod vid disken och flitigt arbetade i mitt anletes svett ringde Kexet från jobbet och undrade om jag inte skulle komma bort till Linus och Charlotte för lite fest. Det gick ju inte för sig tänkte jag eftersom jag skulle vara borta på middag om mindre än två timmar.  När jag senare tänkte på vad jag gjorde, stod och diskade istället för att träffa kompisarna, fick det bli andra bullar och disken fick helt enkelt vänta!

Det blev turbofest på Linus balkong! Sen Turbomiddag med Niklas, Sandy och Gabriel följt av efterfest i Mickes och Martins korridor följt av eftersnack hemma hos mig med Alex ^_^ Jag lyckades klämma in hur mkt som helst på bara en vardagskväll! Lite trött är jag idag men trots allt väldigt nöjd!

Niklas myntade för övrigt ett nytt och fint ord; Stringbrynja ;)

Våffeldagen

Sön 25 mar

Jag är helt slut! Veronica och Fisen har precis packat ihop och lämnat Skövde för Stockholm. Det har varit så himla kul att ha dom här! Lite hängig är jag efter helgen, jag tror att jag har gått och blivit lite snuvig och förkyld på kuppen =(

Igår gick vi runt i staden och jag visade flickorna Skövdes frodiga utbud av boutiqer av alla dess slag. På kvällen gjorde vi en festmåltid med Fajitas och jag fick äntligen bryta mitt 5 veckor långa spritembargo (kan man säga så?) även fast jag kanske tjuvstartade redan kvällen innan... Efter middagen bjöds det på fest och mången vänner dök upp för att beskåda det fina besöket ^_^ Det blev en ganska lång förfest som jag till slut slet mig ifrån för att bli av med lite dansabstinens som byggts upp under veckan som gått. Kvällen på Bogrens kan vi säga var väldigt lyckad ^_^

Något som jag däremot inte tycker är så lyckat är fulla äckelkillar som inte har någon pissoaruppfostran! Det må vara offentligt men man kan väl iaf försöka att hålla det så privat det går? Vart var mitt intresseblock när jag behövde det ;) Usch! (Nej det blir inga detaljer, men jag säger bara det... Det finns underliga människor därute!)

Nu idag är det Våffeldagen, därför gick vi ner på samhälle igen och firade med att äta just våfflor =) Ett himla underligt ord förresten... "Våfflor". Bortsett från det har vi varit smått sega och mest bara tagit det lugnt hemma. Vi åt lite pizza och kollade på Tomb Raider innan flickorna åkte. Fick en flashback från när jag var på Santorini för några år sedan när just den filmen spelades in där. En liten Greklandssemester vore kanske på sin plats snart igen? Nu ska jag kurera mig själv! Som det känns nu så funderar jag på ytterligare 5 veckor i nykterhet ;) Det är ju inge kul att gå runt och vara hängig heller! Hoppas att ni alla hade en bra helg ni också! Tjong!


Tripp på stan och systrar på besök ^_^

Fre 23 mar

Har inte så mycket tid att spendera vid bloggen nu eftersom jag måste se efter mina gäster, men jag ska göra en kort summering av fredagen =)

På förmiddagen engagerade jag mig med att piffa upp lägenheten så att systrarna mina ska tro att jag alltid bor fint och städat =) Efter det spenderade jag eftermiddagen med Anna ute på stan. Vi körde lite turboshopping och tog en jättesmarrig fika på rådhuscaféet :P Jag provade på en varm smörgås med kalkon och pepparotsröra (det var faktiskt gott!) och Anna tog en kött/pesto tjofräsmacka ^_^ Vi pratade mycket och hade väldigt trevligt =)

Senare på kvällen blev det sämre. Jag orkar inte gå in på detaljer men kort och gott kan man väl säga att jag inte var en happy camper... Det svänger så mycket i livet nu att jag inte orkar hänga med längre. Därför försöker jag stänga av ett tag så får vi se hur världen ser ut när jag kommer tillbaka...

Lite bättre blev det senare när Alex, Agge och Niklas kom förbi och när mina systrar till slut hittade till Skövde. Vi lyssnade på musik, snackade lite skit och spelade spel.

Nu måste jag kila! Lördagen blir spännande, antagligen kommer vi springa ut på Bogrens och partaja lite =)


Först in att läsa min Blogg!

tor 22 mars

Några personer har redan hunnit in och kikat på min blogg idag så jag tänkte köra upp några bilder på er som lite uppskattning ^_^

Kram på er!


Ellie aka Project Acorn

Polare - Ellie aka Project Acorn

Carro on Prefest

Prefest - Cippa o Carro

Sandy "Strike a Pose"

Prefest - Sandy

Knäsvag dsu-sittning

ons 21 mars


Snark! Kom precis hem ifrån kårhuset efter en sittning för dataspelsutvecklarna på högskolan... Vad är det för människor som går det här programmet egentligen?? Lagom trevligt var det väl men mest tråkigt! Tydligen så har jag en släkting i Nyköping om man ska tro killen som kollade leg i dörren... Spännande!


Däremot så mötte jag blick med vad som kan vara en utav de snyggaste flickor jag sett på länge! Jag skojar inte om jag säger att jag fick lite småsvårt att andas där ett tag ^_^ efter lite efterforskning så visade sig att det var en kompis bekant så jag lyckades lura till mig en introducering... Mer än så blev det inte eftersom jag är en så blyg och försynt kille =)


Annars flöt dagen på fint! Blev godkänd på en omtenta och klarade en urtråkig kurs, tränade lite core på gymmet och har förberett mig lite löst inför min opponering som jag har imorgon bitti.


Snart är det helg och då kommer mina ohängda systrar ner och hälsar på, kommer säkert bli skoj men känner jag dom rätt så blir det väl ett herrans liv också ^_^


Nu är jag sömnig och tänker däcka i säng! Längtar massa hem till sthlm också och till alla vänner där. Jag måste börja ta mig hem oftare! Saknar er alla massor!


Vårtecken!

Mån 12 mar

Första dagen på min lediga vecka kunde inte bli bättre! Blå himmel, sol och plusgrader! Tänkte bara rada upp lite vårtecken som dök upp när jag gav mig ut på promenad!

1. Gubbar som blåser bort grus från gatorna!

2. En nyckelpiga!

3. Blommor!

4. Människor som tar kort på blommor!

5. Äta glass på stortorget!

Jag tänkte att jag skulle passa på att få lite frisk luft i min lägenhet medan jag var borta, därav bor det numera en irriterande husfluga bakom min bokhylla... Typiskt!

Ikväll är det tänkt att jag ska gå och träna för första gången sen förra året. Kan inte påstå att jag känner mig jättetaggad i nuläget, men det känns nog skönt när det är gjort!

Må så gott och njut av våren, för den är nog borta imorgon igen ;)

Bastukväll med liveband ^_^

Tors 8 mar

Ännu en onsdag avklarad! Hade en bastukväll med Nicklas, Gabriel och Douglas där sedvanligt skitsnack utvecklades till perfektion =) Efter bastun gick vi till kårhuset där ett coverband som hette DuoJag skulle spela.

På kåren mötte vi upp med Jeppe, Carro, Linda, Sandy, Malin och en full Johanna. Inget utöver det vanliga förutom att jag provade på att köpa alkoholfri öl hela kvällen. Jag rekommenderar det inte, vatten med smak av öl :P

Enligt Malin så var det några flickor i baren som spanade in mig, något som hon skojade och sa att hon inte var förtjust över. Den flickan kommer jag aldrig bli klok på =) Som vanligt förstod jag ingenting av situationen och återgick till min egna lilla nyktra värld.

Coverbandet var riktigt bra! Det var kul med lite konsertkänsla! Och inget kan ju få en att må så bra som när man får dansa till tonerna från "Kom igen Lena"! Vilket drag! Dom avslutade starkt med ett Iron Maiden-medley som nästan fick taket att lyfta!

Nu blir det sängen för att ladda inför sista arbetsdagen med min B-uppsats. Ska bli skönt när det är över och man kan få börja fokusera på att ordna upp livet lite =)

Sov gott allihopa!

På förfest med en bonde och sin ko!

Ons 7 mar

Jag måste erkänna att det här med vitmånad inte är helt fel ändå. Visst det suger framåt småtimmarna när alla andra försvinner in i dimman och ser ut som om dom är gjorda av bulldeg, men ruskigt skönt är det att vakna upp utan ångest för alla konstigheter man brukar hitta på! Och nu kommer jag ju faktiskt ihåg vilka jag har pratat med och vad jag sagt ^_^ fast nu har jag ju iofs inget att skylla på när munnen glappar som en marackas...

På lördagen så åt jag middag med Jonas på kvällen, det blev en lustig afrikansk kycklinggryta som blev riktigt smarrig! Efter det så stack vi iväg på förfest för att möta upp Jonas flickvän Anna och hennes kompisar. Döm av min förvåning när dörren öppnas och i tamburen står en ko med juver och allt! Det visade sig att det var maskeradkväll på kårhuset... På förfesten fanns bland annat kossan Pia, dom japanska tvillingarna (inte äkta alltså...) Anna och Fia samt mjölkbonden Tirre som ömsom poängterade hur söt jag var och ömsom inte kunde förstå varför jag i hela friden kallades för Cippa... Fulla bönder... =)

Förfesten var hur kul som helst men sen måste man ju tyvärr kuta iväg till kåren som på senaste tiden varit såååååå tråkig!!! Det blev inte bättre den här gången när garderobspersonalen lyckades slarva bort min jacka! Frusen kommer jag hem mitt i natten till min port iklädd endast tröja och spiknykter. Självklart inser jag då att mina nycklar ligger kvar i den stulna jackan... Snacka om taskig karma... Trist avslut på kvällen... Bättre lycka nästa gång!

Dansa dansa, hela vägen till sthlm!

Fre 23 feb

Jaha ja... Idag är det endast plugg som gäller... Eller hur ;) lämnar min B-uppsats ett tag för att skriva några rader och sen tänker jag skutta lite på dansmattan ett tag! Så jäkla kul! Sing-star är en sak men det här slår dom där micarna med hästlängder!

Imorgon ska jag ÄNTLIGEN ta mig hem till sthlm! Då blir det stor födelsedagsfest för en gammal barndomskompis som fyllt 25, Edward var hans namn ^_^ Ska bli ruskigt kul! Hoppas att flickorna som kommer är skojiga av sig, alltid kul att träffa lite nytt folk! Efter det blir det ett evigt rusande fram och tillbaka mellan släktingar för att gratulera på födelsedagar och äta middagar och bläbläblä... Jättetrevligt, men när ska man få njuta av att bara vara hemma igen? Får vänta till sommaren helt enkelt!

Nej! Nu blir det dansa av! Måste trigga upp mig till imorgon ^_^ Må så gott!

RSS 2.0