Gamla fina 80-talet

På morsdag passade jag på att ta med mig mitt fotoalbum hem. I en påse med kort som jag har fått från min farmor hittade jag denna bit historia...

image124

Det här kan nog vara ett av de finaste korten vi i syskonskaran har... På den tiden hade farsan visst koll på modet också, skulle kunna mörda för den tröjan. Frillan är det inget fel på heller :)

Krippans korv- och pannkaksröra

Jag hade tänkt mig en middag innehållande falukorv. Falukorv är fruktansvärt tråkigt och jag ville verkligen inte ha stuvade makaroner, gratinerad i ugnen eller korv med potatis, allt låter så TRÅKIGT! Efter en räd i köket har jag nu skapat något fantastiskt! Falukorv är inte så dumt ändå :P Är ni redo för receptet? Jag rekommenderar er att ge den ett försök! I'm a freakin' genious!

Innehåll:

½ Falukorv
1 Grön paprika
1 Gul lök
1 Morot
2 Pannkakor
1 Liten burk kidney-bönor
1 näve pinjenötter
Några soltorkade tomater

Smaksättning: Salt, peppar, akacia honung, soya, några droppar citron

How to:

Skiva moroten, hacka paprikan, dela falukorvsskivorna på fyra, skär löken i strimlor, hacka pannkakorna.
Lägg dem i en djup stekpanna i samma ordning tillsammans med eget val av olja och stek upp så att det får schysst färg.

Hacka upp de soltorkade tomaterna och kasta i pannan tillsammans med bönorna och nötterna. Stek upp ett tag till så att det ser mumsigt ut!

Smaksätt sparsamt men efter smak.

All Done! Servera med bönor/kikärtor/sallad. Alt med lite fetaost över!

Snabbis

Jag har inte orkat blogga på ett tag nu, har haft lite mycket att stå i. Jag tänkte dra lite snabbt vad som händer...

Högskolan är slut as of 26:e maj. Jag har börjat jobba på H&M och backar upp inkomsten med extraknäck i plåtverkstad (tack far!). Allt rullar på som det ska även om det går segt med att hitta heltidsjobb i Stockholm, dumma arbetsmarknad! Det ser ut som om det är rätt dött fram till hösten iom semestrar och dyl.

Jag har dock blivit erbjuden ett jobb som svensk lingvistik testare på Enzyme... i Kanada! Frågan är bara om det är värt att flytta över atlanten i ett år bara för ett jobb som testare i en liten håla i Quebec? Jag är osäker, jag kanske borde stanna i Sverige och hoppas på ett jobb till hösten. Samtidigt kommer jag att bli ganska bitter om jag inte får ett jobb hemma när jag kunde jobba på Enzyme... Jag har stått inför ett likadant val för tre år sedan, men då var jag bara 2 timmar hemifrån, det här kan vara lite mer komplicerat.

Jag måste fundera vidare på det här. Hoppas att alla haft en bra helg! Och ni som var på NGC, hoppas att de va grymt kul! By the by, jag fick en komplimang från den lokala alkisen i lördags; "Vet du att du e' schnygg?"

Still got it ;)

Tjiao!

RSS 2.0