Katastrofzon Askholmen

Ons 23 Maj

Vad händer egentligen i Roslagen? Den senaste tiden har sommarstället mitt fått utstå naturens vrede! Allt prat om klimatförändring verkar göra sig påmind även i Stockholms norra skärgård... Översvämning i vintras och nu hämningslösa vindar som verkar ha en vendetta mot både båtar och bryggor! Far min ringde idag och bad mig komma hem till helgen för att bära 400kg kätting för att plastikoperera det som fortfarande existerar på vår lilla ö. Dessvärre är det min sista helg som jag har kvar här i Skövde för sommaren och mycket måste ordnas innan jag försvinner härifrån i 3 månader. Känns lite surt eftersom jag verkligen längtar hem till kusten och ut till Roslagens pärla. Jag får göra bot i sommar genom att tjära bryggan med extra mycket kärlek!

image22
Var är bryggan?

image23
Där är bryggan!

image24
Var är ön?!? Tur att inte bastun flöt ut på Ålandshav i vintras...

Igenkänd modell

Fre 19 maj


Jawohl! Jag blev påhoppad av en flicka på dansgolvet som tydligen sett mig på La'Ramivisningen, "du är juh den där modellen!". Hon tyckte att jag hade gjort bra ifrån mig. Alltid trevligt med uppskattning, mitt första fan... Hihi, jag får leva på det ett tag och sova gott inatt. Imorgon fyller Jonas år så då blir det middag och kanske lite utgång. Grattis förresten Jonas, du fyller faktiskt år just nu!


Nordic Game Conference

Tor 17 maj

Så har man varit på sin första konferens inom spelbranschen! Jag kom hem från Malmö igår kväll och är nu helt slut. Klockan är nu 14 och jag har fortfarande inte stigit upp ur sängen. Var länge sen som jag fick tid till att vila upp mig känns det som. Jag har tittat på de första avsnitten utav Heroes idag och är nu helt såld. Jag tyckte att den verkade lagom töntig för ett år sen när jag först såg pilotavsnittet men efter allt grupptryck så gav jag den en andra chans, spänningen är olidlig!

Konferensen sträckte sig över två dagar och var fullproppad med föreläsningar. Jag passade även på att snacka in mig så mycket som möjligt bland de andra spelföretagen för att göra mig lite mer till känna. Mest var jag väl intresserad över deras syn på Exjobbare eftersom det börjar dra ihop sig till det. Det gick i alla fall hur bra som helst och jag tror att jag kommer kunna fixa in mig utan problem.

På tisdagskvällen var det middag och sedan skeppning till en nattklubb som hette Hipp!. Gratis bar nästan hela kvällen... Vad mer behöver jag säga. Tyckte nog att jag skötte mig fint, iaf när jag fick höra att Linus hade gått fram till en concept artist från Starbreeze (tror jag...) och ätit upp hans cigarett... Haha, han är inte klok!

Så fick jag vara med Mathias och Wibben också, det är alltid kul att få flamsa runt med dom! Vi hade jättekul! Fick träffa Wibbens flicka också som var jättesöt och trevlig.

Vad mer? Det är för mycket för att jag ska orka skriva, men allt gick superbra och jag hade hur kul som helst! Åker nog dit i höst igen för att följa upp. Nu ska jag slappa lite mer och sen gå och träna lite tror jag... Tjao!

Helt galet...

Sön 13 maj

Jag har precis kommit hem efter att ha spatserat lite i stan. Det hände mig en sådan underlig grej som jag måste få berätta om...

När jag gick genom den lilla parken invid kyrkan såg jag något blänka till under gruset på gångvägen. Jag borstade bort gruset och fann mig en ring... En förlovningsring. Nu kanske ni inte tycker att det var så märkvärdigt, men lugna er lite... 

Jag undersökte datumet i ringen; 25/8 2006...

Detta är alltså på dagen det datum då jag bröt upp med Stina... Vad är nu oddsen för detta? En bortkastad förlovningsring som legat under gruset för vem vet hur länge, en ring med just det datumet. Jag känner mig lite olustig eftersom jag inte vet riktigt hur jag ska tolka detta... En påminnelse bara kanske?

Tankarna går osökt till Smeagol... Jag tänker inte prova den... Precious...

Schlagerlördag

Sön 13 maj

Jag säger då det, efterfester är TRÅKIGA! Varför gå till någons lägenhet bara för att titta på ett gäng zombies som sitter och hänger i nån soffa? Näe, nu lägger jag av med det! Det kan ju sabba en alldeles utmärkt kväll, som igår.

Jag hade iaf, bortsett från sugig efterfest, väldigt trevligt igår! Jag grillade tillsammans med Jonas och Anna och kikade på schlager. Synd att det gick så dåligt bara, även i hockeyn tidigare på dagen... Vi får hoppas på brons istället! Mmm... Kort och gott... God mat, gott sällskap, lite dans och lite sång.

Nästa vecka kommer att bli hur kul som helst! Jag ska iväg på Konferens i malmö under tisdag-onsdag och Ellienor (hur stavar man Ällinår egentligen?) kommer och hälsar på oss från gotland, det kommer bli sköj! En kort arbetsvecka med mycket att bjuda på! Nu bjuder jag på några bilder från igår... Slängde in en bild från modevisningen längre ner i bloggen också om intresse finns.

                                             image16
I väntan på grill!

image17
image18   image19 
Strike the pose

                                         image20
Äta snart???

                                                              image21
MAT!!!

Gaaah!

Fre 11 maj

Jag blir mördad på kontoret för att jag spelar Moulin Rouge-musik! Jon kastar saker på mig!!! Aaaaaah *flyr ut från kontoret ylandes på "My Song"* Weeeeee could be loooooveeeers!

... Japp... Så arbetar vi...

Äntligen fredag! Det blir en lugn helg *host* *host* med lite grill och schlager imorgon. Det blir göttit!

Trevlig helg på er!

Born to runway!

Tis 8 maj


Vilket rus! Ikväll debuterade jag som mannekäng för en klädbutik nere Skövde! Jag har varit lite nervös hela dagen men när jag väl klev ut i ljuset var det bara att köra på! Vilken show! Jag hade så himla kul! Vem mår inte bra när man får klä sig i snygga kläder och får visa upp sig i spotlight inför en massa människor som bara granskar en uppifrån och ner? En otrolig kick! Det gick så himla bra! Tjoho ^_^

 

Jag har ju lovat att berätta om tågluffen också... Den var också jäkligt tuff! Jag och Niklas kom tyvärr iväg lite sent eftersom vi inte kom i säng förs än vi sextiden på lördagmorgon. Trodde först inte att det skulle bli av, men med lite dedication and devotion så kom vi iaf iväg! Vi fick se metropoler som Herrljunga, Allingsås och fucking Åmål (som faktiskt är en otroligt mysig liten håla! Hamn och allt!). Vi hängde ett gäng med timmar i Göteborg också, besökte gamla Bärs å Bar som tyvärr fått ny dekor... Inte alls lika mysigt som jag mindes det. Vi hade planer på att ta båt ut till Tjörn men tiden var knapp. Sol och blå himmel gjorde dagen underbar med ett skojigt avslut i Åmål där vi fann härbärge hos Niklas syster. Eftersom hennes kompis var en sängfascist så fick jag och Niklas dela på varsin soffa alá 1½ m... Jag fick alltså sova som en ostbåge hela natten/morgonen!

 

Kontentan är iaf att impuls alltid är kul och att små äventyr gör en glad i kropp och själ! Livet ska levas och erfarenheter ska samlas in! Så mycket att göra, så lite tid! Men jag är nöjd med det jag tar för mig! Sitt inte på era slöa små rumpor och slarva bort er tid. Man kan göra mer än man tror på bara 24 timmar och knappt några pengar på fickan! Ut och skapa era egna rövarhistorier!

                         image14


Luften bor i mina steg!

mån 7 maj

Vad kan jag säga? Luften smakar som en jordgubbspaj denna soliga dag i maj! There is a light at the end of the tunnel och allt sånt ;)

Snart är sommaren här och jag drar hem till Sthlm igen! Jag Längtar!

Valborg - Del 3

Sön 6 maj

Finns inte så mycket kvar att berätta om valborg. Vilket är skönt eftersom jag precis kommit hem från en 24h ninja-luff genom hela västra götaland och är monstertrött!

Hur eller hur... Dagen efter att vi hade varit på Karolinska föreningen skulle jag leka lite med Per som jag inte träffar så ofta. Han har precis blivit av med sin fotboja (tjejen alltså... Inget annat) som han släpat på i några år så nu kan man äntligen få chansen att få se mer utav honom.

Han hämtade upp mig på odenplan och iväg till hagaparken fick det bli eftersom det var sånt jäkla skönt väder! Vi promenerade runt och pratade om dittan och dattan. Jag tror att skrutt Pelle kommer klara sig utmärkt framöver, trots situationen verkar han positiv =) Vi tog en kaffe med fika och bestämde oss därefter att åka iväg till hägersten (tror jag...) för att kika på Pers nya lägenhet som han ska flytta till. Det verkade vara ett riktigt trevligt område, söder om söder är visst inte så pjåkigt! Nära till stan och ändå ett skönt lugn.

Sedan bar det av till Strandvägen för att kika på husbåtar, men vi hittade inga som verkade roliga så det blev vidare ut på Lidingö för att kolla på en gård som en bekant till Per äger. Per hade inte sett gården tidigare och efter att ha gjort det konstaterade vi att den inte var så värst imponerande... Sen drog vi hem... Mer än så var det inte...

Pizza och film med syrran plus Ben & Jerry's! Mycket gott! NU är jag slö... Blir berättelsen om den komprimerade tågluffen nästa gång ;)

Valborg - Del 2

Tor 3 maj

Så vad hände egentligen? Jo, så här var det... På söndagen skulle ju Mange och Tessan åka hem och efter allt som varit så blev det rätt så ensamt när dörren slogs igen. Vad skulle jag göra egentligen ensam med disk, tomma ölflaskor och ett sinne som var rätt labilt? Bästa medicinen mot ett hål i bröstet är ju trots allt värme från familjen och gamla vänner så jag drog fram telefonen och slog numret till Magnus;

"Vänd om!"
"Va?! Vaddå? Har jag glömt nåt?!" 
"Mig!"

Sagt och gjort... Jag överraskade min mor som blev hur lycklig som helst över att få återse sin son en månad tidigare än planerat. Det var bra tajmat. Vi gick på bio och sen åt jag middag tillsammans med mina systrar. Det kändes tryggt att få vara hemma lite.

Valborg då! Jo! Valborg börjar med att jag jobbar... Inte så häftigt kanske men nödvändigt. Tog en promenad längs Drottninggatan ner mot Sergelstorg. Det var länge sedan som jag verkligen uppskattade sorlet från staden. Jag stannade till på Hötorget och spatserade emellan handlarna som jagade kunder med extrapris på färska frukter. Helt underbart!

Sedan var det dags att sätta igång! Jag, Veronica och Anna skulle iväg och grilla hos några klasskamrater till Veronica i Näsbypark. Det fick bli revbenspjäll, som tyvärr förvandlades till små pinnar av kol... Inge vidare, men baguetten var ju god!

Tidigare på dagen hade jag pratat lite med Appel om att hitta på något. Så när jag kände mig färdiggrillad ringde jag upp pojken som precis var på väg till Alvik, det var ju bara att haka på till andra sidan staden till nästa bjudning =)

Borta i Alvik mötte jag och Appel upp Anders som tog oss till bjudningen. Vilka människor jag fick träffa där! Helt underbara! Jag har inte varit med om sådan gästfrihet och öppenhet på länge! Jag blev helt såld! Det visade sig att en utav dom, Bojjan (?), hade landställe i Roslagen nästan borta vid Askholmen (Där jag har landställe för dom som inte vet...) och att dom skulle fira midsommar där. Man kanske ska lura med sig ut?! Fantastiskt roligt var det!

Och sen då? Borde det inte vara slut där? Näe... Klar att det inte är det! Sen stack vi till Karolinska Föreningen för att festa med läkarstudenterna på deras kårhus! Jag märker att jag skrivit en hel massa redan så jag håller tillbaka på några av våra eskapader... Men om jag säger att The Shout out Louds spelade och att dom stängde fem på morgonen så kan ni ju gissa er till vårat tillstånd när vi till sist somnade på St Eriksplan med varsin ostbörgare i näven ;)

Det verkar som om jag får berätta om sista delen om Valborgshelgen imorgon. Tack alla gubbar och gummor för en helt fantastisk Valborg! Jag trodde inte att man kunde ha så kul på en fjortisdag =)  


Puss!


Valborg - Del 1

ons 2 maj

Valborg blev en härligt lång och utdragen helg med väldigt mycket innehåll. Eftersom jag skriver så här i efterhand så blir det nog mest en summering. Jag kanske får gå in och lägga till saker i efterhand allt eftersom att jag kommer ihåg dom.

Som sagt! Mange och Tessan kom och hälsade på mig under helgen! Det var så jäkla kul att få visa dom hur jag har det här! Vi hade det gott med mat och en hel del dryck att skölja ner den med. Jag föreslog att det skulle inköpas en låda öl men Magnus, vis som han är, påpekade att han faktiskt skulle vara nere två dagar och därför skulle det behövas åtminstone två lådor... Han hade rätt!

På fredagen så tog vi det "lugnt" hemma. Vi lagade hamburgare, dansade dansmatta och spelade Guitar Hero. Mange fick även hälsa på Jonas som gav oss ett smakprov på hur en omgång Guitar Hero borde spelas. Vi kom inte riktigt upp i den klassen... Jag hade hur kul som helst! Vi körde på tills vi alla höll på att slockna. Då tvingade jag och Tessan, Mange att titta på Sound of Music. Sömn infann sig omgående.


På lördagen gav jag the grand tour av Skövde. Vi knatade runt i Commerce, fikade på Rådhuscafeét, promenerade i Bolougnerparken och senare på kvällen blev det Bogrens Salonger. Vi satte igång med förfesten ganska tidigt med musik och skitsnack. Middagen bestod utav kyckling fajitas med rostade rotfrukter och tzatziki. Mumma var det! Vi stannade hemma lite väl länge tror jag eftersom vi spenderade större delen av kvällen i kö. Kö till bankomaten, kö in till Bogrens och kö till baren. Men den korta tiden som vi faktiskt var på Bogrens var helt ok. MYCKET folk!


Under kvällen såg vi till att varje timma skriva ner vad vi tänkte på... Jag tror att jag skippar att ta med det faktiskt =) Men vem vet... Jag kanske ångrar mig och tar med det senare! Nu är den här delen slut iaf. Nästa gång blir det berättelsen om mitt äventyr i Sthlm och hur man lyckas pricka in så många destinationer som möjligt på bara två dagar!


Må så gott!


RSS 2.0