Röstskådespelare

Igår mötte jag upp Emil efter jobbet. Jag har varit i kontakt med ett bolag som dubbar mycket utav de tecknade serier som går på tv och kollat om de är intresserade av lite nya röster. Svaret blev att de alltid söker nya röster och att de gärna tar emot röstprov för framtida casting.

Lät ju hur kul som helst så igår satt jag och Emil och spelade in barnsagor med olika röster :) Emil körde "De tre bockarna Bruse" helt klockrent och jag höll på att garva ihjäl mig! Själv valde jag ett utdrag från "Mästerkatten i stövlarna" där katten fick en härlig Söderdialekt. Emil tyckte att det lät precis som t ex rösten i Pokémon och att jag borde bli en sån där energisk röst som gör reklam för ungdomliga prylar på tv :P

Så fort Emil klippt ihop det skickar vi iväg dem, oavsett vad det blir av det så hade vi väldigt kul åt det vi gjorde. Skulle kunna tänka mig att spela in ändå bara på kul, kanske ge bort till kusinerna eller liknande. Kanske ett tips till alla föräldrar med småbarn hemma att göra? Om man nu skulle vara för trött för att berätta sagan live själv :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0