Nyårsafton på Berns Salonger

Så var det äntligen 2008, året som jag har väntat på! Året då jag äntligen tar min examen, året då jag flyttar tillbaka till Stockholm, året då jag glider tillbaka till yrkeslivet! This is the Year!

Jag firade in det nya året på Berns Salonger under de gigantiska kristallkronorna i den, kvällen till ära, gnistrande Belle Epoque-salen. En underbar 5-rätters supé i asiatisk anda toppad med champagne och konjagare plus en sprakande efterfest. Hela 10 timmars festande blev det ;) Jag såg även till att kartlägga de lite mer anonyma platserna på Berns, jag kommer till exempel aldrig behöva stå i någon wc-kö ever again ;) Det älskar jag verkligen med Berns, även om stället är fullbokat så finns det gott med salar och rum att sväva runt i!

En helt underbar kväll blev det, det var många år sedan jag varit så nöjd över mitt nyårsfirande!

"Det e' så vi göre här i Stockholm..."
image59

"...Två flaskor skumpa på en kväll om de e' bråttom"
image60

Champagne och Rosa Pantern, what else ;)
image61

Och maten då? Berns nyårssupé 2008;

1. Krabbfylld rispappersrulle med burmesisk hummerbisque

Dricka: N.V. ANDRÉ CLOUET GRAND RÈSERVE BRUT


2. Ebi tempura roll, Tuna nigiri, Tandoori ankleverterrin med mangosalsa samt Tabikogratinerad pilgrimsmussla

Dricka: 2005 ENGEL PINOT GRIS RÈSERVE


3. Halstrad Cobia med skaldjursfylld ris- och rättiksrulle samt ingefärsglaserade morötter

Dricka: 2006 YALUMBA "Y" VIOGNIER


4. Japansk BBQ- brässerad oxfilé med anklever- och palsternacksterrin samt grillad grön sparris

Dricka:  2005 CLINE ZINFANDEL


5. Chokladdessert Basia

Dricka: N.V. PEDRO XIMENES


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0