Varning för "Cloverfield"

Sön 24 feb

Jag har precis kommit hem efter att ha sett filmen "Cloverfield"... Jag känner mig smått lurad...

Först och främst vill jag svära åt er som hypade denna film och som hävdade att den gick i samma anda som serien "LOST", ni borde skämmas! Om man rekommenderar någon att se Cloverfield kan man inte vara något annat än en sadistisk jävel!

Detta är Cloverfield (jag behöver inte varna för spoilers eftersom filmen inte ens har någon twist);

"Odjur med grudge mot frihetsgudinnan reser sig upp ur vattnet och går bärsärkargång på Manhattans gator. Ett gäng unga människor springer runt och skriker samtidigt som de filmar gatustenar och trappuppgångar med sin handkamera. Ett one night stand fastnar i sin lägenhet och filmens hjälte bestämmer sig för att springa genom hela Manhattan mot ground zero och odjuret för att rädda henne (desperate fool...).

På resan MÅSTE de;
1. Ta vägen genom den kolsvarta och avstängda tunnelbanan (!),
2. Se sin vän bli biten av en spindel och bli "infected" = Alien Explosion (!!),
3. Klättra upp i en fallfärdig byggnad och hinna tillbaka till en räddningshelikopter innan staden bombas (!!!)."

Varsågoda. Jag har nu räddat er från 1 timme och 20 minuter (!?!) av frustration och lidande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0