Show Case: David Jordan

Igår var det show case på Café Opera. Artisten i fråga var David Jordan, en till utseendet hybrid mellan Prince och Eagle Eye Cherry. Tidigare har jag enbart sett hans nya singel snurra på musikkanaler på tv, jag kan alltså inte påstå att jag hade någon vidare uppfattning om hans musik. Kort sagt så är det någon sorts rockig funk uppbackad av Jordans pipa som inte går av för hackor. Framträdandet i sig var schysst med många små skojiga moves och obligatoriskt publikfrieri från Jordans sida. Höjdpunkten var nog ändå när han framförde nya singeln Sun goes down med de jäkligt najsiga trummorna som sätter sig direkt i bröstet på en! Han överraskade också med en skön cover på Sting's "Roxanne".

Summa sumarum, jag tror att jag gillar David Jordan.

David Jordan - Sun goes down (Singel ute 14 maj)


Kommentarer
Postat av: camilla

varsågod! det var så lite så.

2008-04-20 @ 21:46:22
URL: http://stockholmsyndrome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0