Länge leve hederliga människor!

Ibland visas prov på att det finns goda och ärliga människor i världen...

Igår skulle jag hämta ut min fars nya ipod på posten. Fick 5500kr som jag glatt stoppade i fickan med fars uppmaning om att "Se nu till att inte bli av med det där på vägen!". Ha ha, tänkte jag. Det är ju bara 200m till 7eleven, hur klantig tror han att jag är?!? Som ni redan förstår så behövde han inte tro någonting. Jag är rätt klantig... Lagom tills att jag glidit upp vid disken och skulle plocka fram avin med pengarna insåg jag att mina fickor var tomma... JAG HADE SUMPAT 5500 SPÄNN PÅ GATAN MITT I STHLM!!!

Skitkul, tänkte jag. Nu har gubben gjort sig sådär rolig igen och ska sätta mig på pottkanten! Jag ilade upp till lägenheten bara för att direkt bli hänvisad till telefonen i köket. En kvinnas röst i andra änden frågade om jag tappat något... Åååh! Någon hade hittat pengarna! Jag mötte upp damen och gav henne två björnkramar och en flaska champagne, det finns hopp för mänskligheten! Jag ville ge henne dagens ros men expressens hemsida ligger nere :( Jag sänder henne en tanke iaf, hon måste tyckt att jag var en väldigt klantig ung man... *puh* Jag är så glad! Resten av kvällen försattes jag i chock och reflekterade situationen över ett glas vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0