Dumt hufvud får kroppen lida

ons 16 apr

Idag har inte varit min dag! Jag har verkligen inte haft huvudet på rätta stället... Det började redan imorse då jag skulle lämna nyckeln i nyckellådan till hyresvärden. När jag senare kom till odenplan insåg jag att jag lämnat helt fel nyckel! I panik kastade jag mig i bilen till hammarby sjöstad för att hämta extranyckeln, tog förstås fel avfart och fick orientera mig via nacka istället! Väl framme inser jag att eftersom jag nu lämnat fel nyckel hemma... Så har jag fortfarande nyckeln hem på mig!!! Jag är så korkad!!! Bara att bita ihop och ila tillbaka till kungsholmen.

Väl tillbaka på odenplan skulle jag sätta igång med mitt arbete. Klockan var då ca 09:30. Jag hade inte fått feedback från min handledare angående min rapport (förra gången tog det 2 veckor...) så det gick inte att jobba med. D och jag skulle gå igenom mitt arbete på Lockpick så att jag skulle kunna börja på ett nytt jobb där, men han skulle sitta i bolagsstämma hela dagen och hade inte tid så det gick inte heller, FAN! Inget att göra!

Bestämde mig då för att sticka till täby och jobba istället. Hoppade på roslagsbanan till täby C för att ta bussen vidare, bara för att inse att bussen jag skulle ta inte verkade existera. Inte nog med det så såg täby ut som beirut! Inte alls så jag mindes det. Fick därför springa runt som en galen flamingo för att hitta en buss! Tog mig nästan två timmar att ta mig till jobbet!

Ibland går allt bara fel! Men nu är dagen avklarad och Jag kan se fram emot en pilsner i vasastan med D2 under kvällen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0