Heavenly Sword - Den himmelska makten!

Idag blev jag av med min Playstation 3-oskuld. För första gången fick jag på allvar latja runt med den fjäderlätta, trådlösa kontrollen. Samma kontroll som jag häcklat lite i smyg eftersom det i princip är densamma som till Ps2:an. Men jag tar tillbaka allt som jag har sagt. Varför uppfinna hjulet på nytt? Jag älskar den där lilla gyroförsedda mackapären!

Spelet på agendan var "Heavenly Sword". Ett spel om en rödhårig vixen utrustad med ett svärd mäktigt nog att tillintetgöra en hel armé... På riktigt alltså! Precis som i spelet "God of War" får jag samma känsla av den absoluta makten när jag tar rollen som den hämndlystne Nariko och förlöser stort våld över de som står i min väg! Otroligt smidigt och förjäkligt snyggt! Trots allt en "God of War"-klon där jag mest button-mashar okontrollerat för att plöja mig fram mot mitt mål. Okontrollerat men ändå kontrollerat... Motsägesefullt men sant.

                                   

Jag vet nu att något av det första jag ska inhandla när jag kastar mig in i ekorrhjulet igen är en Ps3, Heavenly Sword samt en mumsig 42" väggtv :P Habegäret är väckt och jag tror att det blir svårt att släcka!

                          
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0