Så jag mönstrade på en Steamboat...

tis 3 juli

... som låg förtöjd vid strandvägen. Jag hade lite tur med vädret så dagen skulle inte slösas bort på nån jäkla soffa i innerstan! Jag hade nog ingen egentlig plan förutom att ge mig ut på sjön. Att få komma iväg, om bara för en dag, lät som en helt ok idé. Som sagt, jag hoppade på en steamboat och i bagaget hade jag endast smörgås, vatten, bok och handduk (never leave home without one!). Destinationen uppenbarade sig och tog form av södra Grinda, en ö som ligger endast en pyttebit från Värmdö. Vi kastade loss i alla fall och skepp o'hoj med den saken!


Norrskär! Pumpalens!

Resan tog cirka 2½ timmar och var hur skön som helst! Inget slår att få komma ut på sjön! Stor njutning! Väl framme på Grinda hade jag en tanke att hitta mig en plats där jag kunde få vara ifred. Jag gav mig ut i skogen och singlade slant när jag inte kunde bestämma mig för vilken stig jag skulle ta. Det hela slutade med att jag faktiskt hittade min alldeles egna strand med tillhörande klippor! Tjoho!


The Beach

Fick även för mig att jag skulle bestiga lite berg för att få lite överblick i landskapet. Kände mig som en äventyrlig natureboy där jag ryckte fram i skogen =) Hittade till och med lite blåbär att mumsa på! Skogsmulle 2K7...




Spenderade hela dagen med att sola och bada. Helt otroligt att man inte gör sånt här oftare. 150kr t/r för en dag i skärgården! Helgjutet om ni frågar mig! Näe, ut i skärgården med er! Kalasbra!


Kommentarer
Postat av: DROOOOOOOOOOOOOOOOL

ztåååååååååååååååw.

2007-07-05 @ 01:35:40
Postat av: Arna

hur då? vart då? var går man på? aaaahhhhhh

2007-07-06 @ 14:31:16
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14886

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0