Mysstudent

Ibland är det lite mysigt att vara student. Just nu sitter jag i min härligt nystädade lägenhet. Dricker en varm kopp kaffe vid mitt skrivbord och knappar in min hemtenta i filmens form och stil medan regnet droppar på fönsterblecket utanför. Ljuset i rummet är sådär härligt murrigt och jag har till och med på mig glasögon med fönsterglas för att känna mig extra sofistikerad. Det funkar bra!

En annan mysig grej med att vara student är att man kan sova ut lite extra om man känner sig lite grå och trött. Så fick det bli imorse. Jag kom inte upp ur sängen, helt sanslöst! Grått ute och ingen föreläsning. Lika bra att gömma sig under täcket lite till.

Näe, nu måste jag skriva vidare på tentan. Snart kanske det dyker upp främlingar som ska kolla på lägenheten också... Hoppas någon vill hyra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0