Kräftskiva på Träskö-Storö

Mån 13 aug

Skepp o'hoj vilken tripp det blev! Det är så skönt att människorna på SMHI har noll koll! Vi fick världens finaste väder både på lördagen och söndagen, mycket sol och härlig blå himmel! Vi kunde sitta med bara överkroppar och lapa sol i sittbrunnen ända fram till kvällen då vi la till vid träskö-storö.

Väl framme så dukade vi upp med kräftor och snaps. Vi klädde oss i brukligt fåniga hattar och prydde skutan med ljus och kinesiska lyktor med glada månar på ;) Vi tjoade och tjimmade, skrålade och sjöng så att det säkert ekade i hela viken! Självklart åkte nationalskalden i bandaren också på order från mig och Ludde... Evert Taube fick ta några toner innan resten av sällskapet hotade med myteri... Sagt och gjort, jag och Ludde fick sjunga själva istället vilket tydligen lät mycket bättre än den gamle gaggiga Evert :)

Allt eftersom så droppade manskapet av och knoppade in i kajutan medan jag själv och Herr Lagerkranz satt uppe till arla morgon och smuttade whiskey. Teachers för att vara exakt;

"In sailing, experience is a great teacher... Teachers is a great experience in scottish whiskey"

Mycket gott och alltid lika trevligt! Jag och Ludde kom fram till att vi var ett par riktigt bra grabbar, dunkade varandra i ryggarna, drack upp resten av flaskan och gick å la oss.

Vaknade tidigt på söndagen och hoppade i vattnet för att jaga bort den mystiska tunga känslan jag hade i huvudet. Worked like a charm! Resan hem var lika angenäm som dagen innan. Kort och gott! Ett prima inslag denna sommar! Tack Ludde, Yvonne, Gustav och Sophie för en härlig seglats! Vi får snacka mer om kryssningen till Finland i höst!

Fladderi Flaggisch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0