Att bestiga ett berg...

Sön 1 apr

...i Skövde kan låta som ett dåligt aprilskämt, men det var precis vad jag, Sandra och Johanna bestämde oss för att göra den här ovanligt varma och sköna dagen. Att ta sig från Bataljonen till Billingens topp tog oss ungefär 45 min. Det kändes ganska ovant att knata omkring i skogen eftersom det hänt ungefär aldrig under den tid som jag bott i Skövde =) Men det var jäkligt skönt att få komma ut i friska luften och röra lite på sig.

Väl uppe på toppen lyckades vi lokalisera det vi sökte efter; en lugn sjö att kunna sitta och grilla vid när sommaren börjar komma tillbaka på allvar! Det kändes väldigt overkligt att ligga och sola på en brygga, i skogen, på ett berg, mitt i Skövde ^_^ Det kändes som om vi, som Sandra sa det, gått in i garderoben och kommit ut på andra sidan till en helt ny värld =) Vid sjön fanns även en grillplats som kommer duga alldeles utmärkt om några månader när sena grillkvällar börjar bli mer aktuellt!

Halvägs ner från berget fick vi oväntat sällskap av en lönnfet svart labrador som tydligen tyckte att vi var en rolig trio att spatsera med. Efter att vi fösökt fråga honom (vi kom ganska snabbt fram till att det var en han av väldigt uppenbara skäl...) några gånger om vad han kunde tänkas ha för namn, utan resultat... Fick han helt enkelt nöja sig med det kungliga hundnamnet "Charlie" vilket passade honom utmärkt, även om "Korven" hade fungerat minst lika bra ^_^ Vi bestämde oss för att ta med honom upp på berget igen för att se om hans matte eller husse letade efter honom där.

Utan resultat blev det polisringning och engagerande av stackars hundägare som fick bistå med koppel och support. Tillslut så löste sig allt och vi tog Charlie till polisstationen där han fick möta upp med sin matte. Charlie var en duktig och skojig hund som pratade väldigt mycket och verkade väldigt sympatisk till livet =) Hade vi inte hittat matte hade jag nog varit tvungen att adoptera honom ^_^ men men...

Slutet gott, allting gott!

Kommentarer
Postat av: Small fart

Jag har aldrig varit stoltare över att vara din syster! tror att du brås på mig lillebror! =)

2007-04-24 @ 18:42:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0